Sammanfattning från styrelsemötet 11 mars
- 21 mar 2018
Vi gör en sammanfattning efter varje styrelsemöte, en kortare information, inte att jämställa med protokollet, för att informera samtliga medlemmar. Vi vill vara så transparanta som möjligt så att ni medlemmar vet vad som händer i styrelserummet.
Ny i styrelsen det här verksamhetsåret är suppleant Robert Lindelöf, välkommen. Mötet hade vi den här gången hemma hos Stig-Johan, bra att vara i Mariefred efter upptakten, tack för att vi fick komma hem till er familjen Wiklund.
Det är dags att betala in årets medlemsavgift och vi har påmint tidigare medlemmar på olika sätt. Uthyrningen av stugan går bra informerar kassören Anna Folkegård som också lämnar en omfattande redovisning av klubbens och verksamheternas ekonomiska läge.
När det gäller bingolotto startar vi ett nytt swishnummer och ett separat konto för att särskilja redovisningen. Försäljningen fortsätter som vanligt nu under våren.
Den fasta telefonen kommer att avslutas eftersom kontakterna med klubben numera sköts via mejl och mobiltelefon. Vi fortsätter att titta på olika alternativ för att installera fiber i våra lokaler.
Vid årets Vasaloppsvecka deltog 37 medlemmar i olika lopp. Klubben deltog i stafettvasan med två lag, lag lila och lag grön och det blev ett roligt och lyckat lopp för båda lagen, bra kämpat av alla deltagare. Nu är anmälan till nästa års lopp öppen och vi har, återigen, anmält två lag. Dag Sundin ansvarar även för nästa års Vasaloppsvecka med boendet i Färnäs.
Vi planerar för att få fler lag som deltar i olika stafetter och kavlar under orienteringssäsongen.
Den 2-4 juni planeras för en resa till årets sommarlandssprint. Orientering inne på Skara Sommarland är en häftig upplevelse tillsammans med många andra!
O-Ringen är också ett resmål för sommaren, vi är hittills ett gäng på ca 15 medlemmar som bokat in oss i det gemensamma boendet och ännu flera är anmälda.
Årets första 25-manna-träning är planerad och vi kommer att bjuda in Åkers IF och Grip för att delta.
Nu när tävlingssäsongen snart är här, så planerar Johan Wallin för att ordna och informera om gemensam avfärd till tävlingarna i närheten, se info på hemsida och FB när det närmar sig. Tävlingskalendern hittar ni via Eventor.
Vid ledarupptakten, Kick-offen, den 12 mars på Gripsholms Värdshus i Mariefred deltog ca 12 personer, ledare, föräldrar och andra intresserade. Vår egen Susanne Söderholm deltog med information om orienteringsutveckling, Daniel Alneberg informerade ledare och föräldrar inför den kommande tränings- och tävlingssäsongen. Patricia Wallén från SISU avslutade dagen med föredraget ”Världens bästa coach”.
Till årets 10-mila är det nu anmält ungdoms-, dam- och herrlag och boende till natten. Boka gärna in en utflykt till Nynäshamn sista helgen i april för att delta eller heja fram våra lag och upplev tävlingen på plats nu när den går relativt nära.
Vi planerar för att börja köpa in SOFT:s nya märken i orienteringskunskap.
Den 7/5 genomförs en sprintträning inför Sprint DM. Inför Sprint-DM genomför vi ett funktionärsmöte den 2/5, boka in kvällen redan nu, mer information kommer.
Årets Stockenfejd, vår egen tävling, äger rum den 27/10 med Stadsskogen som tävlingsplats.
Skötseln av området runt SMOL-gården diskuterades. Vilka ansvarar för den? Det är en fråga vi undersöker inför våren. Skötseln av gräsytorna runt stugan är en av frågorna att lösa.
Vi har skickat in vårt bidrag till Ekens produkter som planerar att ge ut ett orienteringsspel, hoppas det blir någon fråga om just vår förening.
Vår nya representant i styrelsen för frågor gällande SMOL-gården, Christofher Ramström, har haft möte med stuggruppen. En av frågorna gällde hanteringen av våra brandsläckare. Översynen av dessa kommer vi ansvara för själva.
Till sist hälsar vi alla varmt välkomna till orienteringsupptakten torsdagen den 12/4 i SMOL-gården. Det blir bl.a. pristudelningar och information om vårens träningar, se mer information på hemsidan och FB när det närmar sig.
/Styrelsen